Witaj na stronie!

 

O programie OK w SUS

 

OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE W  SZKOLE UCZĄCEJ SIĘ TO KOMPLEKSOWY PROGRAM WSPIERAJĄCY JAKOŚŒĆ NAUCZANIA I UCZENIA SIĘ W SZKOLE.

 

PROGRAM KONCENTRUJE SIĘ NA WPROWADZENIU DO SZKOŁY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO ODGRYWAJĄCEGO CENTRALNĄ ROLĘ W PROCESIE NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ.

INFORMACJE UZYSKANE DZIĘKI OK POZWALAJĄ NAUCZYCIELOWI MODYFIKOWAĆ DALSZE NAUCZANIE I PRZEKAZYWAĆ UCZNIOM INFORMACJĘ ZWROTNĄ POMAGAJĄCĄ SIĘ UCZYĆ.

WEJŒŚCIE DO PROGRAMU TO PIERWSZY KROK NA DRODZE DO UZYSKANIA TYTUŁU SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ  CERTYFIKATU JAKOŚŒCI WDRAŻANIA OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.

 

Jak przebiega program OK w SUS?

 

Program składa się z siedmiu szkoleń:

 

  -  szkolenie i konferencja dla dyrektora - jako że żadna korzystna zmiana w szkole nie nastąpi, jeœli nie ma poparcia dyrektora;
-  dwa szkolenia dla rady pedagogicznej - na początku i na końcu działań w module - zaangażowanie nauczycieli jest podstawowym  warunkiem skutecznośœci zmian, możliwoœść pracy nad wspólnie ustalonym celem buduje atmosferę zaufania i współpracy;
-  dwa szkolenia dla dwóch nauczycieli - ta forma pracy pozwala wymieniać doœświadczenia między szkołami;
- kurs internetowy (całoroczny) dla trzech nauczycieli; uczestnicy tych kursów przekazują zdobytą wiedzę innym nauczycielom.

 

    Ocenianie kształtujące, nazywane także ocenianiem pomagającym się uczyć, ma na celu takie ocenienie pracy ucznia, które daje mu rzetelną informację na temat tego co zrobił dobrze, a co powinien poprawić oraz w jakim kierunku może się dalej rozwijać.

 

Ocenianie kształtujące "uczy, jak się uczyć" poprzez:

 - zrozumienie przez uczniów tego, jak się uczą

 - pomaganie uczniom w wypracowaniu własnych strategii "uczenia się jak się uczyć"

 - modyfikację procesu uczenia się i włączanie uczniów w kształtowanie tego procesu

 - przygotowanie uczniów do oceny koleżeńskiej i samooceny.

 

Przebieg programu - œścieżka szkoleniowa "Doskonalenie metod nauczania i oceniania"

(SUS-OK):

 

I moduł "Ocenianie kształtujące teoria i praktyka"

II modułu: "Doskonalenie pracy szkoły"

 III moduł: "Panel koleżeński"

 

Zwieńczeniem uczestnictwa w programie jest nobilitujący szkołę Tytuł Szkoły Uczącej Się. Tytułem Szkoły Uczącej Się może pochwalić się ponad 130 szkół z całej Polski.

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W OLECKU UCZESTNICZY W PROGRAMIE SZKOŁA UCZĄCA SIĘ   OD WRZEŒNIA 2008 R.

 

Cele wybrane przez szkołę:

1.     RODZICE AKTYWNIE UCZESTNICZĄ  W ŻYCIU SZKOŁY.

2.     NAUCZYCIELE DBAJĄ O AKTYWNOŒĆ DZIECI NA ZAJĘCIACH, DZIĘKI PODAWANIU CELÓW LEKCJI W JĘZYKU UCZNIA I STOSOWANIU TECHNIK ZADAWANIA PYTAŃ

 

        Warunki, jakie musiała spełnić nasza szkoła przed przystąpieniem do panelu:

- Szkoła ukończyła dwa moduły programu szkoleniowego "Doskonalenie pracy szkoły uczącej się" (SUS).

- Szkoła pracuje zgodnie z procedurą SUS.

- Szkoła opisała pracę nad dwoma celami w raporcie z działań szkoły.

- Przedstawiciele szkoły uczestniczyli w przynajmniej dwóch panelach w innych szkołach.

- Szkoła przystąpiła do III modułu: Panel koleżeński  i przedstawiciele szkoły wzięli udział w szkoleniu. „Przygotowanie do panelu koleżeńskiego, co najmniej 6 miesięcy, a co najwyżej 3 lata przed planowanym terminem panelu.

 - Szkoła przedstawiła raport z działań szkoły do oceny przez Radę Jakośœci SUS i otrzymała jej  pozytywną rekomendację.

 

Po kilku latach ciężkiej pracy całego zespołu 6 grudnia 2011 roku odbył się wielki finał PANEL KOLEŻEŃSKI. Spotkanie zakończyło się nadaniem szkole tytułu Szkoły Uczącej Się.

 

 Materiały zebrała: Małgorzata Jakubowska



 

Copyright by Twoja.Strona | Valid HTML 4.01 & CSS szablony