Witaj na stronie!

GDAŃSK - GDYNIA - SOPOT

18 -19 maja 2017r.

fot. Marzanna Stefanowska, Ewa Łapszys

Osiemnastego maja wyruszyliśmy całą grupą na wycieczkę do Gdańska. Podróż autokarem była trochę męcząca, ale nie nudziliśmy się. O godzinie trzynastej dojechaliśmy na miejsce i od razu zaczęliśmy zwiedzanie miasta od malowniczej starówki, gdzie na głównym placu znajdowała się fontanna z Neptunem, który jest symbolem Gdańska. Przewodniczka pokazała nam budynki, w których nocowali królowie odwiedzający to miasto. Po różnych ciekawych atrakcjach przeszliśmy do kościoła Mariackiego, gdzie weszliśmy na wieżę. Droga na sam szczyt była bardzo długa i męcząca, ponieważ wiodła stromymi i krętymi schodami. Z punktu widokowego oglądaliśmy świetne widoki. Po wyjściu z kościoła pojechaliśmy na Westerplatte. Było tam bardzo ciekawie, najbardziej podobał mi się sklep z maskami przeciwgazowymi i pamiątkami. Następnie pojechaliśmy do Sopotu. Wielkie wrażenie na mnie zrobiło molo, krzywy domek, restauracje i sklepy w morskim stylu. Pod koniec dnia, o godzinie osiemnastej, pojechaliśmy na obiadokolację. Po zjedzeniu zostawiliśmy bagaże w hotelu i poszliśmy pieszo odpocząć na plażę. Było tam świetnie, bardzo dobrze się bawiliśmy a nawet zamoczyliśmy nogi w lodowatej wodzie. O godzinie dwudziestej drugiej poszliśmy do hotelu spać.
    Rano obudziliśmy się o godzinie siódmej trzydzieści i zjedliśmy śniadanie. O 10.00 weszliśmy do parku trampolin Jump City. Z kolegami wypróbowaliśmy wszystkie trampoliny - najlepsze były te sportowe, bo bardzo wysoko się na nich skakało. O godzinie dwunastej wyjechaliśmy do Akwarium Gdyńskiego. Tam zobaczyliśmy wiele ciekawych ryb. Najfajniejsze było to, że można było pogłaskać rybę. Świetnie się tam bawiłem. Zafascynowały mnie rekiny. Były one dość małe, ale bardzo ciekawe. Na koniec zwiedziliśmy najlepsze -  Centrum Nauki Eksperyment. W tym centrum nauki robiliśmy bardzo ciekawe eksperymenty dotyczące fizyki. Bardzo wiele się nauczyłem. O godzinie siedemnastej zjedliśmy obiad, po czym pojechaliśmy do Olecka. Wróciliśmy do domu o godzinie dwudziestej czwartej.

Moim zdaniem wycieczka była bardzo ciekawa, wiele się nauczyłem. Największe wrażenie zrobiło na mnie centrum nauki.